2014-07-04

Almedalen 2014 - helt kort

Hemma igen efter några intensiva dagar i Visby. Det var för min del andra gången på Almedalsveckan, premiär 2013, och nu blir det en regel. Det är i alla avseenden en mycket viktig vecka och aktivitet. Utbudet av seminarier och debatter är enormt och det allra mesta håller hög kvalitet. Den öppenhet som präglar alla tillställningar och mötet med och närheten till politiken manifesterar en stark demokrati.

 

Jag har under dagarna i Visby medverkat i tre seminarier och haft utmärkta tillfällen att framföra mina åsikter och beskriva och argumentera för förändring och utveckling utifrån Högskolan i Borås perspektiv. Det är viktigt när tillfälle ges att aktivt företräda och argumentera för vår sak. Min egen medverkan är ett hinder för att gå på andras seminarier, men några andra saker hann jag med. Särskilt vill jag då nämna TEKO:s catwalk som visade textila applikationer och kläder baserat på ett brett hållbarhetstänkande. Ett utmärkt sätt att visa upp resultatet av bra och nödvändig forskning.

 

Nu är det dags för några veckors semester och därefter väntar en spännande höst med bland annat mål- och strategiarbete, arbete i och med ny organisation, från och med 1/7 har vi tre akademier och ett samlat verksamhetsstöd, och utveckling av Science Park Borås.

 

Trevlig sommar

Inga kommentarer: